.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلخ و شیرین های گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی نژاد
تلخ و شیرین های گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی نژاد

شمال:  رئیس جمهور احمدی نژاد، بالاخره پس از ماه‌ها دوری از رسانه‌های داخلی، پا به صحنه شبکه اول سیما گذاشت و صحبت‌هایش را مطرح کرد. صحبت‌هایی که مثل همیشه نه در آنها خبری از "اسامی لیست معروف مفسدین اقتصادی احمدی نژاد" بود و نه خبری از "حرف‌های ناگفته‌ای" که دائماً در سینه‌اش موج می‌زنند و یک روز بیان خواهند شد.

احمدی نژاد در این گفتگو باز هم نامی از "منتقدان و کوبندگان همیشگی که از ابتدای دولت وجود داشته‌اند" نبرد اما تاکید کرد که آنها هنوز هستند و می‌زیند.

رئیس دولت دهم همچنین به سیاق سابق ریشه تمام مشکلات (به ویژه مشکلات اقتصادی) را اینطور هویدا کرد:" در فعالان حوزه پول اجماعی هست که می‌خواهند نرخ سود بالا باشد. چون سود خودشان در همین است... بخشی از مشکل مربوط به تحریم‌هاست و بخشی هم باندهای داخلی هستند... مقداری فشار بیرونی و مقداری هم همراهی درونی"

در واقع او تقریباً نه تنها حاضر نشد هیچ بخشی از مشکلات موجود را بر عهده دولت بداند بلکه در ادامه صحبت‌های خود نیز از صفت‌ تفضیلی "ترین" که در دولت‌های نهم و دهم به شدت از سوی دولتمردان به کار برده می‌شود؛ استفاده کرد و دولت خود را پاک‌ترین دولت تاریخ کشور نام نهاد.

آقای رئیس جمهور همچنین از شورای نظارت بر قانون اساسی هم که اخیراً آن را ایجاد کرده و البته نهادهای مفسر قانونی از جمله شورای نگهبان نیز این اقدام را مغایر با قانون دانسته‌اند؛ یاد کرد و دفاع مبسوطی از آن بعمل آورد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود عبارت "عربستان را دوست داریم" را بر زبان راند تا آب پاکی را روی دست منتقدانی بریزد که می‌گفتند چرا رئیس جمهور در نامه تسلیت فوت ولیعهد عربستان از عبارت "خادم حرمین شریفین" برای کسی استفاده کرده است. احمدی نژاد البته در ادامه هم تاکید کرد که "ما با همه دوستیم!."

رئیس جمهور دهم کنایه‌ای هم پیرامون مقوله انحراف زد و گفت: در این دولت نه کسی منحرف است، نه فراماسون و نه بزرگترین خطر برای اسلام.

استاندار سابق اردبیل همچنین کنایه معنی‌داری را نیز در ادامه صحبت مجری برنامه که گفته بود "یکسال بیشتر تا پایان عمر دولت نمانده است"، بیان کرد و با لبخند گفت: از کجا می‌دانید یکسال تا پایان عمر دولت مانده؟".

او با این صحبتش نشان داد که حرف و حدیث‌ها درباره علاقه‌اش به سرنوشت دولت یازدهم و اینکه چه کسی بر صدر این دولت خواهد نشست چندان بیراه نبوده‌اند و تئوری "مدیریت جهانی" که شب و روز احمدی نژاد، رحیمی و مشایی را پر کرده است به این سادگی‌ها قصد خداحافظی از فضای انتزاعی‌اش را ندارد. فضایی انتزاعی که احمدی نژاد اشاره می‌کند تجربه‌اش را در مدیریت جلسه اجلاس سران غیر متعهد نیز تجربه کرده است.!


*لبخندهای گفت‌وگوی احمدی نژاد

گفتگوی رئیس جمهور در تلویزیون البته لبخندهایی شیرین را هم با خود داشت. آنجا که احمدی نژاد با اعتماد به نفس و یقین به مردم آرامش داد و تاکید کرد که کار و تلاش در دولت دهم همچنان ادامه دارد و دولت از تحریم‌ها و فشارهای خارجی خسته نمی‌شود.

رئیس دولت همچنین تاکید کرد که معتقد است یک مسئول به همان اندازه که دنبال قدرت باشد به همان اندازه هم از مردم دور خواهد شد.

احمدی نژاد همچنین دفاع تمام عیار و محکمی را نیز از "قانون" بعمل آورد و تاکید کرد چیزی که قانون است را نمی‌توان اجرا نکرد.

او با اشاره تلویحی به برخی انتقاداتی که پیرامون اعراض دولت از عمل به قانون مطرح شده است تاکید کرد که برای اجرای تمام قوانین کشور در حال بررسی و "دقیق کردن تحلیل‌ها"ست.

رئیس جمهور در قامت مرد سال 84 نیز البته ظاهر شد و خطاب به عموم مردم ایران بیان داشت که هنوز هم بر سر اصول و شعارهایی که روز اول مطرح کرده، ایستاده و همچنان نیز با پدرسوخته بازی و رانت خواری مخالف است.

شهردار سابق تهران همچنین شمشیرش را به ستون خیمه سیستم معیوب بانکداری در ایران نیز کوبید و درباره ثروت‌های بادآورده بانک‌های خصوصی اینطور گفت:" سود ثابت رباست. بانک‌های خصوصی، ظرف یکسال ثروتشان سه برابر می‌شود."

رئیس جمهور که پیدا بود از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیئت دولت نیز خرسند است؛ چندین مرتبه به صحبت‌های رهبری در همین جلسه اشاره کرد و نشان داد که قضاوت مسئولان ارشد نظام درباره خودش و دولتش را به صورت ویژه‌ای رصد می‌کند.

به گزارش مشرق، مشخص نیست که محمود احمدی نژاد، بار دیگر چه زمانی دوباره بر قاب جادویی تلویزیون حاضر شود و پیرامون همه بیم و امیدهایش با مردم سخن بگوید. اما اشک‌ها و لبخندهای این گفتگو خاطرات تلخ و شیرینی را برای همیشه در میان افکار عمومی ایران اسلامی ثبت کرد. خاطره‌هایی که البته با استقرار هرچه بیشتر درخت تناور نظام جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی روز افزون کشور در عرصه‌های مختلف، در روزگاری دیگر،‌ به شیرینی از آنها یاد خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.